23.6.2021
Mobilní aplikace i pro e-shopy. Ocení firmy i zákazníci
Vlivem panujícího koronaviru došlo ke zrychlení digitalizace. Firmy se snažily dostat se do online prostředí, v němž prodeje jenom rostly. Pozornost se upnula také na mobilní aplikace. Podle posledních statistik právě aplikace zabírají více jak padesát procent veškerého času, který uživatelé stráví na internetu. Proč na ně tedy nevsadit?
Dříve byly mobilní aplikace jen pro e-shopy, dnes je může mít majitel restaurace, lékař či kdokoliv jiný z jakéhokoli odvětví. Zůstaňme však u e-shopů. Pokud zainvestují do opravdu přehledné, jednoduché a designově vyšperkované appky, ocení to nejen zákazníci.
Rychlá cesta k nákupu
Lidé si zvykli na to, že všechno funguje velice rychle. Tomuto svižnějšímu tempu se podřídili a očekávají, že se mu podřídí naprosto všichni a všechno. Stejně jako nákup potravin chtějí mít “naklikaný” ve svém košíku během pár minut, doufají v něco podobného i při výběru elektroniky nebo oblečení. S mobilní aplikací jejich očekávání splníte.
Tím hlavním benefitem aplikací je především usnadnění prvního i opakovaného nákupu. V posledních měsících, kdy právě aplikace jsou trendem ve světě podnikání, zájem o ně vzrostl právě ze zmíněného důvodu. V rámci aplikací zákazník může nakoupit bez registrace nebo přihlášení, mnohdy i bez pomoci klávesnice, jelikož doručovací formuláře mnohé appky umí samy vyplnit.
V obraze i ve chvíli, kdy aplikaci nepoužíváme
Pokud jakožto firma nebo e-shop přemýšlíte nad tím, jak své zákazníky udržet u těla i ve chvíli, kdy zrovna nehází zboží do virtuálního košíku, co jim o sobě dávat vědět pomocí užitečných notifikací? I když se takzvané notifikace mohou jevit jako otravné, ne každému se tak zdají. Informace o novém zboží, slevových akcích, dopravě zdarma nebo o podobných akcích ocení vědět a znát každý nákupní maniak. Proč je tedy rozesílat e-mailem, když mohou přistát přímo na displeji mobilního telefonu?